Klaukkalan Demareiden puheenjohtajaksi Harri Lepolahti

8.11.2023

Klaukkalan Demarit ry:n syyskokous pidettiin Klaukkalan työväentalolla 7.11. Syyskokouksessa vahvistettiin toimintasuunnitelma ja talousarvio sekä tehtiin useita henkilövalintoja yhdistykseen ja lähiyhteisöihin. Kokous otti myös kantaa ajankohtaisiin Klaukkalan asioihin.

Klaukkalan Demareiden puheenjohtajaksi valittiin vuodelle 2024 Harri Lepolahti. Lepolahti toimii  tällä hetkellä luottamustehtävissä Nurmijärven kunnanvaltuutettuna ja Keusoten aluevaltuutettuna. Varapuheenjohtajaksi valittiin Jerry Latva ja muiksi hallituksen jäseniksi Maria Luoma, Marika Mäntyniemi, Tuula Pesola ja Petteri Männistö. Hallituksen varajäseniksi valittiin Raija Träff ja Pertti Lehti.

Klaukkalan Demarit otti kokouksessa kantaa Klaukkalan keskustan kehittämiseen ja Keusoten palvelujen saatavuuteen. Demarit peräänkuuluttavat kunnalta Klaukkalalle, kunnan nopeimmin kasvavalle taajamalle, keskustan kehittämissuunnitelmaa, yhtä hyvin toteutettuna kuin ollaan tekemässä parhaillaan Kirkonkylälle.

Keusoten terveyspalvelujen osalta demarit haluavat turvata palvelujen paikalisen saamisen Klaukkalassa. Hoitoa on järjestettävä lähipalveluna oikea-aikaisesti silloin, kun tarvetta on. Lisäksi Keusoten on huolehdittava kaikkien asukkaiden asioinnin onnistumisesta. On suuri joukko ihmisiä, jotka eivät käytä sähköisiä asiointikanavia ja heidänkin on saatava yhdenvertaisesti palvelua lähipalveluna.